جوانسازی پوست دست

جوانسازی پوست دست

خانه / تازه های سلامت / جوانسازی پوست دست

با اینکه همیشه به دنبال روش‌هایی برای جوان ماندن پوست صورت و گردن خود هستیم؛ اما باید بدانید پوست دست‌ها بسیار حساس و لطیف است، یکی از اولین نواحی هست که علائم پیری پوست در آن جا آشکار می شود.

بدون شک برای انجام اغلب کارهایی که در طول شبانه روز انجام می‌دهیم از دست‌ها کمک می‌گیریم. پوست دست‌های ما همواره در معرض عوامل محیطی زیادی مانند نور خوشید، آب، مایع ظرفشویی یا دستشویی و … قرار دارد. در صورتی که به پوست دست‌هایتان بی‌توجهی کنید، به مرور زمان دچار خشکی، چروک، لک‌های قهوه‌ای و … می‌شود. به همین دلیل لازم است همانقدر که به فکر جوانسازی پوست صورت هستید به مراقبت و جوانسازی پوست دست هم اهمیت دهید.

خوشبختانه به لطف پیشرفت‌های پزشکی، روش‌های غیرتهاجمی و بسیار کم خطری برای جوانسازی دست وجود دارد که باعث جوانسازی، لطافت و زیبایی چندین برابر دست‌ها می‌شود.

انتخاب اینکه کدام روش برای جوانسازی پوست دست شما مناسب است به این بستگی دارد که دقیقا دچار چه مشکلی شده‌اید که در ادامه کامل توضیح خواهیم داد. 

علائم پیری پوست دست

براثر عوامل زیادی از جمله افزایش سن، قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور آفتاب، مصرف دخانیات، مصرف بعضی از داروها و… تولید کلاژن و دیگر پروتئین‌ها که به جوانسازی پوست دست کمک می‌کنند و آن را شاداب نگه می‌دارند کم می‌شود که از نتایج آن بروز چین و چروک روی دست‌‌ها هست.

بعضی از افراد به طور ژنتیکی دست‌های لاغری دارند و بعضی افراد نیز با گذر زمان حجم چربی و عضلانی پشت دستشان تحلیل میرود که باعث میشود رگ‌ها و تاندون‌های دست متورم و برآمده به نظر برسند. همچنین پوست به تدریج شل شده و دست‌ها چروکیده و لاغر میشوند.

ایجاد لک روی دست‌ها از مشکلات شایع افرادی است که به جوانسازی پوست دست روی می‌آورند. لک‌های قهوه‌ای رنگ که بر پشت دست بسیاری افراد دیده می‌شوند، لک‌های پیری نام دارند. این لک‌ها معمولاً با افزایش سن و تماس بیشتر با نور خورشید، بزرگ‌ تر می‌شوند.

با افزایش سن توانایی پوست در نگهداری و حفظ رطوبت کم‌تر می‌شود و از آنجایی که معمولا بدلیل استفاده از شوینده‌های مختلف، شرایط اب و هوایی و… پوست دست معمولا در معرض کم‌آبی و خشکی قرار میگیرد ممکن است زبر و ضخیم شود.

روش رفع خشکی و زبری پوست دست

روش‌های جوانسازی پشت دست

همانطور که اشاره کردیم برای هرکدام از علائم پیری پوست دست درمان‌های متفاوتی وجود دارد که انتخاب میان آنها به شدت آن و نوع پوست شما بستگی دارد.

در ادامه ما برای هرکدام از این مشکلات بهترین راه حل های موجود را به شما معرفی میکنیم:

  1. درمان چروک دست‌ها

دستگاه آیکون ساخت کمپانی سایناشور آمریکا، دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و عنوان استاندارد طلایی لیزر است.

این دستگاه با استفاده از هندپیس مخصوص با طول موج 1540 بدون ایجاد زخم و آسیب به سایر بافت ها، انرژی گرمایی لیزر به لایه های زیرین پوست تابیده میشود. تابش مکرر لیزر بر روی پوست و انتقال انرژی گرمایی به لایه های زیرین آن، باعث تحریک کلاژن و فعالسازی آن‌ها در لایه ی درم شده و با احیا و بازسازی پوست به جوانسازی و درمان چروک‌های پوست دست کمک میکند.حتی اگر در سنین پایین انجام شود تاثیر بسزایی در پیشگیری از علائم پیری پوست خواهد داشت.

ساختار نخ، با گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی تغییرات فراوانی کرده است. نخ pdo ، نخ های ساده‌ای هستند و جنس آنها پلی‌ دی اکسینان است که در تحریک سلول برای ساخت کلاژن و الاستین موثر است و پس از پایان این فرآیند جذب میشود. این نخ‌ها با تحریک کلاژنسازی، به سفت شدن ، بهبود چین و چروک ها و جوانسازی پوست دست کمک میکنند. 

اندولیفت در واقع نوعی لیزر درمانی_جوانسازی است که با هدف قرار دادن لایه اندودرم باعث جوانسازی و بهبود خاصیت کشسانی پوست بدون عمل جراحی و بیهوشی می شود. در واقع با گرمای تابیده شده توسط لیزر اندولیفت، کلاژنسازی تحریک شده که نتیجه آن بهبود چین و چروک، افزایش قوام و استحکام  دست است.

در این روش برخلاف سایر روش ها و لیزر های جوانسازی، پرتو لیزر به صورت موضعی و روی پوست تابیده نمی شود بلکه با کمک یک فیبر نازک به لایه های عمیق پوست تابیده می شود. 

لیزر CO2 فرکشنال روش نوینی است که باعث بازسازی پوست و تحریک کلاژنسازی میشود که از این طریق افزایش قوام و سفتی پوست حاصل شده و چروک‌های ریز را از بین می‌برد. در روند جوانسازی پوست دست با لیزر دی‌اکسید کربن لایه‌های خارجی و آسیب‌دیده پوست از بین رفته که باعث می شود پوستی صاف، جوان و یکدست داشته باشید

این لیزر دارای دو اثر سطحی و عمیق بر روی پوست می باشد که اثر سطحی آن با لایه برداری سلول های مرده پوست همراه است و باعث یکنواخت شدن پوست میشود.

اما در سطح عمیق تر این روش با نفوذ به لایه های زیرین پوست و تغییر ساختار رشته های کلاژنی و افزیش تولید الاستین در پوست، باعث جداسازی پوست از لایه های چسبناک زیرین شده و در نتیجه با کشیده شدن پوست نقش مهمی در رفع چین و چروک پوست دست خواهد داشت. 

  1. درمان لاغر شدن دست‌ها

فیلر(پرکننده پوستی)، به مواد طبیعی یا ترکیبات مصنوعی گفته می شود که جهت جوانسازی، اصلاح و زیباسازی برخی نواحی صورت و بدن به زیر پوست تزریق می شوند.

چربی نوعی فیلر طبیعی است که از بدن خود فرد گرفته شده و پس از خالص سازی به نواحی مورد نظر تزریق میشود.

ژل‌ها خود نوعی فیلر مصنوعی هستند که در محیط آزمایشگاه با ترکیبات مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. ازآنجایی که ژل ها توسط شرکت های مختلف عرضه میشوند، ساختار و میزان ماندگاری آنها با یکدیگر متفاوت است.

یکی از محبوب ترین ژل ها، ژل هیالورونیک اسید است که با توجه مزایای زیادی که دارد این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و معمولا جهت جوانسازی و زیبایی، از این نوع فیلر استفاده می شود.

یکی از روش‌های ایمن و غیرتهاجمی جوانسازی پشت دست، تزریق فیلر به این ناحیه می‌باشد و از آنجایی که ژل‌های هیالورونیک اسید هزینه و دردسر کمتری نسب به چربی دارند و تا حدودی به آبرسانی و افزایش تولید کلاژن کمک میکنند؛ معمولا این روش جهت جوانسازی پوست دست پیشنهاد میشوند.

تزریق ژل یک روش مناسب برای بازگرداندن حجم از دست رفته دست‌ها می‌باشد که به خوبی استخوان‌ها و غضروف‌ها را پنهان می‌کند و ظاهری پرتر و زیباتر به دست‌ها می‌دهد که مقدار و دفعات تزریق آن به شرایط فرد و صلاحدید پزشک بستگی دارد.

جوانسازی دست با تزریق فیلر

  1. درمان لک روی دست‌ها

دستگاه مدلایت ساخت کمپانی سایناشور امریکا و دارای تائیدیه سازمان غذا و داروی این کشور (FDA) است.

آنچه دستگاه مدلایت را متمایز می کند بهره گیری از تکنولوژی منحصر به فرد فوتوآکوستیک است. در این تکنولوژی انرژی با سطح بسیار بالا و به صورت متمرکز وارد بافت هدفشده و طی یک فرآیند لرزشی رنگدانه ها را به ذرات بسیار ریز تبدیل می کند. این ذرات در لایه های پوست به عنوان سلول های مرده محسوب می شوند و توسط دیگر سلول به سمت سطح پوست هدایت شده و در فرآیند طبیعی دفع سلول های مرده ی پوستی، از بین می روند تا به راحتی از طریق بدن دفع شوند.

  1. درمان خشکی دست‌ها

درما اکسی، تزریق اکسیژن مبتنی بر وارد کردن مواد فعال در سرم ها به لایه های عمیق پوست با استفاده از اکسیژن خالص است. درمااکسی، یک روش انقلابی برای جوان سازی پوست، مرطوب کننده در سطح سلولی و کاهش چین و چروک پوست است که در دانمارک به ثبت رسیده است.

مواد فعال موجود در سرم با استفاده از اکسیژن در لایه های عمیق پوست قرار می گیرند، به طوری که اولین اثرات بلافاصله قابل مشاهده می باشند. این روش غیر تهاجمی ، بدون درد است و نتایج فوق العاده ای را به همراه می آورد. مواد فعال در سرم می تواند غلظت بالایی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی، عصاره جلبک و غیره را برای جوان سازی به عمق پوست برساند و باعث جوانسازی پوست دست شود..

مزوژل یکی از جدیدترین روش های موثر در جوانسازی و زیبایی است که اصلی ترین وظیفه آن آبرسانی عمقی پوست است که به اصطلاح باعث میشود آب زیر پوست شما برود و پوست دست شما شما شاداب به نظر برسد.

در این شیوه درمانی علاوه بر درصد بسیار بالای هیالورونیک اسید، مواد معدنی، آمینواسیدها، ویتامین‌ها، کوآنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف استفاده شده است که همگی خواص بازسازی و ترمیم‌کنندگی دارند و با رساندن مواد مغذی به سلول ها، به بهبود انواع آسیب‌های پوستی کمک میکند.

مزوژل یک درمان ایمن و موثر است که با توجه به ترکیبات خاصی که دارد می‌تواند باعث بهبود فرآیند خونرسانی و افزایش روند کلاژنسازی شود که نتیجه آن جوانسازی، افزایش رطوبت، شادابی و شفافیت پوست دست است؛ همچنین میتواند از بروز دوباره ی نشانه‌های پیری برای مدتی جلوگیری کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

سوالات متداول

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان