راهکار های شفاف سازی صورت

راهکار های شفاف سازی صورت

خانه / تازه های سلامت / راهکار های شفاف سازی صورت

یکی از اصلی ترین و مهمترین عوامل زیبایی به خصوص در خانم ها شفافیت پوست می باشد که با شفاف سازی پوست صورت میگیرد, علاوه بر ظاهری صاف و یکدست باعث می شود آرایش صورت نیز بی عیب و نقص جلوه کند.

البته عوامل زیادی از اجمله افزایش سن، آلودگی هوا، کدر شدن پوست و… باعث می شوند که پوست به مرور شفافیت خود را از دست بدهد. برای جلوگیری از این اتفاق و به تعویق انداختن آن باید با راهکارهای شفاف سازی پوست صورت آشنا باشید تا بتوانید همیشه پوست خود را شفاف، شاداب و با طراوت نگه دارید.

عمل به این راهکارها بسیار ساده بوده و مانند یک راه میانبر شما را به خواسته خود نزدیک می کند. برای مشاوره بهتر برای جوانسازی پوست با متخصصین با در کلینیک پوست آرمان الهیه تماس حاصل فرمایید.

  1. راهکارهای شفاف سازی صورت با تهیه ماسک های خانگی

    یکی از راهکارهای شفاف سازی پوست صورت، تهیه ماسک های خانگی از مواد طبیعی و گیاهی می باشد. این ماسک ها مواد مغذی را به پوست شما رسانده و از کدر شدن و پیری پوست جلوگیری می کند.

برای این ماسک های خانگی و گیاهی نیاز نیست هزینه گزافی را بپردازید و تنها با ترکیب چند ماده غذایی می توانید نسبت به تهیه ان اقدام کنید. برای مثال می توانید یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با مقداری آب با یکدیگر ترکیب کرده تا خمیر یکدستی حاصل شود.

سپس این خمیر را بر روی پوست خود گذاشته و پس از 5 الی 10 دقیقه صورت خود را با آب سرد ابکشی نمایید. استفاده از این خمیر قبل از حمام باعث می شود تا همیشه پوستی صاف و شفاف داشته باشید.
البته شما می توانید با هر انچه در خانه دارید و با آگاهی از خواص آن یکی ماسک گیاهی و خانگی مغذی برای شفاف شدن پوست خود تهیه کرده و تاثیرات شگفت انگیز آن را ببینید.

استفاده از اسکراب یا لایه بردار

اسکراب و لایه بردار با جمع آوری سلول های مرده از روی پوست به آن اجازه نفس کشیدن داده و خستگی پوست را نیز برطرف نموده و در نهایت باعث شفاف شدن پوست صورت می شود.

برای این کار شما می توانید هم از اسکراب های آماده در بازار با توجه به نوع پوست خود استفاده کرده و یا خود در خانه آن را تهیه کنید. روغن های طبیعی و گرم مانند روغن کرچک، روغن زیتون و آووکادو در این زمینه بسیار موثر می باشد.

همچنین برای نتیجه گیری بهتر باید در هفته 2 الی 3 بار از اسکراب ها استفاده کنید اما اگر جز افرادی هستید که به صورت روزانه آرایش می کنید بهتر است استفاده از آن را به یک شب در میان تغییر دهید تا منافذ پوست شما از لوازم آرایشی پاک شود.

استفاده از تونر آبرسان
یکی از نوین ترین راهکارهای شفاف سازی پوست صورت استفاده از تونر آبرسان است. تونر علاوه بر پاکسازی عمیق منافذ پوست و ابرسانی عمیق به آن باعث می شود پوست شفاف و براق بنظر برسد. بنابراین هر شب قبل از خواب و پس از شستشوی صورت از تونرهای ابرسان استفاده نمایید تا پوست شما نفس راحتی بکشد.

محافظت از پوست در برابر خورشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث بروز لک و تیرگی پوست می شود. اگر بنا به دلایلی مجبور هستید مدت زیادی را در بیرون از خانه و در زیر نور آفتاب باشید برای جلوگیری از اثرات مخرب نور خورشید و مقابله با رادیکال های آزاد بهتر است از یک ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید. همچنین کلاه های لبه دار و عینک آفتابی نیز در این زمینه کمک شایانی به شما می کند.

شستشوی روزانه صورت

برای داشتن پوستی صاف و شفاف تنها به شستشوی صورت قبل از خواب اکتفا نکنید بلکه هر روز صبح و پس از برخاستن از خواب صورت خود را با اب سرد بشویید. این کار با ایجاد شوک در بافت صورت باعث افزایش گردش خون و خونرسانی به پوست صورت شده و در نهایت پوست شما جوان و شفاف باقی می ماند.

استفاده از لوازم آرایشی گیاهی

اگر جز افرادی هستید که به طور مداوم آرایش می کنید برای داشتن پوستی صاف و شفاف بهتر است لوازم آرایشی خود را از نوع گیاهی و فاقد سرب و پارابن و از برندهای معتبر انتخاب نمایید.

شاید این عمل شما را متحمل هزینه های سنگین نماید اما باعث می شود بدون نگرانی از به خطر افتادن سلامت پوست، آرایش کنید. بنابراین در هنگام خرید به فرمولاسیون و مواد به کار رفته در لوازم آرایشی خود دقت کرده و محصولی متناسب با بافت صورت خود انتخاب نمایید.

هیدرودرم و میکرودرم

ازجمله راهکارهای شفاف سازی پوست صورت که در کلینیک های زیبایی انجام می شود هیدرودرم و میکرودرم پوست می باشد. این دو روش گرچه تفاوت های بسیار کمی با هم دارند اما هر دو با رفع سلول های مرده و آبرسانی عمیق به پوست باعث رفع انواع لک، تیرگی و چین و چروک از روی پوست خواهند شد. همچنین می توانید همچنین داشتن ظاهری زیبا مستلزم رفع افتادگی بینی است.

بنابراین اگر وقت کافی برای ساخت ماسک یا استفاده از محصولات مراقب از پوست را ندارید می توانید ماهی یک بار به کلینیک های زیبایی مراجعه کرده و از این خدمات بهره مند شوید.

لیزر فرکشنال

از دیگر تکنیک هایی که در کلینیک های زیبایی برای شفاف سازی پوست صورت انجام می شود لیزر فرکشنال می باشد. در این روش با استفاده از اشعه فروسرخ لایه نازکی از پوست را برداشته و با تحریک کلاژن پوست باعث یکرنگی، صاف و شفاف شدن پوست می شوند.

این تکنیک نیز مانند هر تکنیک دیگری عوارضی را به دنبال دارد که همگی پس از چند ساعت رفع می شوند پس نگران آن نباشید.

استفاده از سرم روشن کننده پوست

اگر بر اثر عوامل مختلف دچار تیرگی و کدر شدن پوست شده اید می توانید با استفاده از سرم های روشن کننده پوست موجود در بازار این مشکل را رفع نمایید. این سرم ها حاوی روغن و مواد مغذی برای پوست بوده که با خاصیت ضد لک بودن خود می توانند تیرگی ناشی از تجمع رنگدانه های پوست را برطرف کنند. همچنین این محصولات با بازسازی و احیا پوست روند پیری پوست را مختل کرده و باعث جوانسازی پوست شما نیز می شوند.

روش های طبیعی شفاف سازی صورت

قبل از استفاده از تمامی راهکارهای شفاف سازی پوست صورت بهتر است ابتدا از روش های طبیعی برای دستیابی به این مهم استفاده کنید. زیرا تیرگی و کدر شدن پوست اغلب به علت تغذیه نادرست، عدم مراقبت از پوست در برابر عوامل مخرب و آلودگی ها و لوازم آرایشی نامرغوب و عدم نوشیدن آب کافی اتفاق می افتد.

بنابراین به جای صرف هزینه های گزاف بهتر است ابتدا سبک زندگی خود را تغییر داده و با دوری از استرس و استفاده مرتب از میوه و سبزیجات سالم و تازه و نوشیدن اب کافی پوست خود را به سمت زیبایی و شفافیت هدایت کنید. همچنین برای تنفس پوست و ساخت سلول های جدید ورزش را فراموش نکنید.

رعایت تمامی این نکات ریز که ممکن است حتی به آن توجه نکرده باشید باعث می شود تا پوست شما بدون استفاده از راهکارهای شیمیایی و درمان های کلینیک زیبایی در مدت طولانی تری صاف و شفاف بماند.

اما اگر با وجود تمامی مراقبت ها و خوراک سالم باز هم پوست شما تیره ماند می توانید از روش های درمانی و محصولات مراقبت از پوست در این زمینه استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید برای نتیجه گیری بهتر و موثرتر باید استفاده از این روش ها و محصولات را به صورت مداوم ادامه داده و پس از طی یک دوره انتظار معجزه نداشته باشید زیرا راهکارهای شفاف سازی پوست صورت در طول زمان پوست را ترمیم کرده و تیرگی پوست را از بین می برد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان