رفع افتادگی بینی و روش های آن

رفع افتادگی بینی و روش های آن

خانه / تازه های سلامت / رفع افتادگی بینی و روش های آن

رفع افتادگی بینی

رفع افتادگی بینی برای کسانی که از ظاهر بینی خود راضی نیستند و سر بینی آن‌ها پایین آمده است مناسب است. رفع افتادگی بینی باعث برطرف شدن یکی دیگر از نواقص بینی می‌شود. رفع افتادگی بینی یکی از راه‌هایی است که فرد را جوان‌تر نشان می‌دهد به این دلیل که بینی سرپایین به سن افراد می‌افزاید.

رفع افتادگی بینی علاوه بر افزایش زیبایی مشکلات تنفسی که در فرد ایجادشده است را نیز برطرف می‌نماید. در برخی از بینی‌های سرپایین و افتاده، مسیر جریان هوا تحت تأثیر قرار گرفته و حتماً باید به رفع افتادگی بینی توجه شو

تجربه رفع افتادگی بینی در کلینیک آرمان الهیه

اگر این روش نظر شما را جلب کرده و برای انجام آن مشتاقید، به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها مشاوره بگیرید.

فرم ثبت درخواست مشاوره

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)

دلایل افتادگی بینی

سر بینی به دلایل زیادی می‌تواند افتاده باشد. در برخی موارد که افراد بینی خود را جراحی زیبایی می‌کنند و عمل آن‌ها با روش کاهشی (روشی قدیمی که از بافت بینی کم می‌شود و باعث از بین رفتن استحکام بینی می‌گردد) انجام شده، بینی آن ها دچار افتادگی می‌شود و باید به راه‌های رفع افتادگی بینی در خانه بپردازند.

بالا رفتن سن و پیری نیز در افتادگی بینی تأثیر زیادی دارد. هم‌زمان با بالا رفتن سن منعطف بودن رباط‌های اعضای بدن و استحکام بافت‌های پیوندی کم می‌شود که یکی از نتایج آن افتادگی بینی است و افراد را به سمت و سوی رفع افتادگی بینی می‌برد. بالا رفتن سن اتفاقات زیادی با خود به همراه دارد.

پیشنهاد مطالعه:کوچک کردن بینی

رفع افتادگی بینی
رفع افتادگی بینی در خانه

 یکی دیگر از این موارد پوکی استخوان است. پوکی استخوان علاوه بر بالا رفتن سن در افراد دیگر هم به دلایل دیگر رخ می‌دهد. به طور کلی اگر آرواره  یا فک بالای فردی دچار پوکی استخوان شود، باید به فکر رفع افتادگی بینی باشد. پوکی استخوان این بخش از بدن یکی از دلایل افتادگی بینی است، زیرا استحکام این استخوان بافت سر بینی را کنترل می‌نماید.

با دستگاه های لیفتینگ بیشتر آشنا شوید : دستگاه آر اف فرکشنال 

مدل طبیعی و ژنتیکی بینی بعضی اشخاص نیز به صورت سرپایین است، این پایین بودن نوک بینی به‌طور طبیعی از ازدیاد غضروف یا گوشت سر بینی نشئت می‌گیرد که برای رفع افتادگی بینی این افراد نیز راه‌های زیادی وجود دارد.

اگر به بینی فردی ضربه وارد شود و این ضربه به استخوان بالای بینی نباشد، فرد را به سمت رفع افتادگی بینی برده زیرا افتادگی بینی با ضربه نیز رخ می‌دهد. ضربه به بینی بعد از مدت زمانی می‌تواند افتادگی به وجود آورد. اگر ضربه به استخوان بالای بینی برخورد کند باعث ایجاد قوز بینی می‌شود. روش‌های رفع افتادگی بینی و رفع قوز بینی در برخی موارد به یکدیگر شباهت دارند. روش های از بین بردن قوز بینی در این مقاله نوشته شده است.

راه‌های رفع افتادگی بینی

امروزه با پیشرفت علم در حوزه‌های مختلفی مثل پزشکی، تربیت‌بدنی، طب سنتی و غیره، روش‌های زیادی برای رفع افتادگی وجود دارد. راه‌های متعدد رفع افتادگی بینی باعث می‌شود افراد مختلف بتوانند علاوه بر در نظر گرفتن عیوب بینی، سلیقه شخصی و انتخاب خود را نیز در انتخاب نوع رفع افتادگی بینی تا حدی که پزشک اجازه دهد دخیل کنند.

حتی افرادی که برای ورزش افتادگی بینی خود به پزشک هم مراجعه نمی‌کنند می‌توانند با انتخاب ورزش و روش‌های خانگی، صرف وقت و زمان نیز به هدف خود برسند. برای دانستن روش های فرم دهی بینی این مقاله را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: راههای شفاف کردن پوست صورت

رفع افتادگی بینی در خانه
ترمیم نوک بینی در مطب

رفع افتادگی بینی از طریق راهکارهای خانگی

رفع افتادگی بینی می‌تواند با تمرین‌های ورزشی و روش‌های خانگی نیز رخ دهد. این روش از راه‌های رفع افتادگی بینی مستلزم زمان، صبر و حوصله فرد است. اگر فردی با صرف زمان و به طور مرتب راه‌های رفع افتادگی بینی به صورت خانگی و ورزشی را انجام دهد به هدف خود می‌رسد. از دیگر روش های افتادگی بینی تزریق ژل بینی میباشد.

فشار دادن نوک بینی به سمت بالا به طوری که فشار به صورت ملایم و به سمت قوی شدن برود، یکی از تمرین‌های رفع افتادگی بینی است. نوک بینی غضروف نرمی است که با این نوع فشار شکل گرفته و به  کمک می‌نماید. این تمرین برای رفع افتادگی بینی می‌تواند در هر زمان از روز که فرد حوصله و وقت دارد تکرار شود. هنگام دیدن فیلم، استراحت و سایر وقت‌های تفریحی نیز از روش فشار دادن نوک بینی برای رفع افتادگی بینی می‌توان بهره برد.

مطالب مرتبط: نخ سیلوئت چیست

لیفت بینی با نخ

بخور دادن بینی و هم‌زمان با آن، ماساژ بینی می‌تواند رفع افتادگی بینی را به همراه داشته باشد. بینی را در خانه بخور گرم داده و هم‌زمان لب‌ها را به شکل دایره درآورده و صورت را منقبض کنید. این نوع حالت برای صورت و ماهیچه‌ها تمرینی است تا  را در پی داشته باشد. بعد از بخور گرم حتماً صورت و بینی خود را با آب سرد بشویید تا پوست و ماهیچه‌ها منقبض شده و راهکار رفع افتادگی بینی دوام پیدا کند. برای زیبایی صورت از  فرم دهی بینی بدون جراحی میتوانید استفاده کنید.

روش‌های پزشکی برای رفع افتادگی بینی

عمل جراحی بینی یکی از روش‌های پزشکی برای رفع افتادگی بینی است. در متدهای جدید عمل جراحی بینی با برداشتن غضروف و یا بافت نوک بینی و افزودن آن به اسکلت بینی، علاوه بر زیبایی به استحکام و دوام عمل جراحی نیز افزوده می‌شود.

لیفت با نخ کاگ یکی از روش‌های نوین پزشکی اما بدون درد، داروی بیهوشی، خونریزی، دوره نقاهت و … در جهت رفع افتادگی بینی است.  با صلاحدید پزشک از طریق لیفت بینی با نخ بسیار سریع رخ می‌دهد. بعد از انجام لیفت با نخ زیباجوی به تجویز پزشک خود با انجام ترمیم‌های به موقع زیبایی را با رفع افتادگی بینی برای خود به ارمغان می‌آورد.

بوتاکس یکی از راه‌های موقتی است که رفع افتادگی بینی را به همراه دارد. این روش برای رفع افتادگی بینی نیز مانند سایر راهکارها می‌بایست با تشخیص پزشک انجام شود.

به طور کلی در آخر می‌توان این نکته را متذکر شد که زیبایی در افراد، اعتمادبه‌نفس آن‌ها را بالا برده و فردی جدید از اشخاص مختلف می‌سازد که بتوانند در تمامی جوامع کاری و غیره حضور داشته باشند. این زیبایی با  از بین بردن قوز بینی، رفع غبغب و خیلی موارد دیگری که رفع نقص از چهره است رخ می‌دهد. تزریق ژل و بوتاکس برای زیبایی استفاده میشود.

ورزش رفع افتادگی بینی
درمان بینی عقابی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 17 میانگین: 3.9]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان