ویتامین جوانسازی پوست

ویتامین جوانسازی پوست

خانه / تازه های سلامت / ویتامین جوانسازی پوست

ویتامین جوانسازی پوست شامل گروهای مختلفی از ویتامین‌ها هست. جوانسازی پوست به طور مستقیم به شیوه‌ی زندگی و تغذیه ما ارتباط داره. شیوه‌ی زندگی سالم و حرفه‌ای که در اون ورزش، خواب مناسب و از همه مهم‌تر تغذیه مغذی و ویتامینه جای داره، تضمین سلامت پوست و موی شما هست. زیبایی بدون شک با پوستی صاف و یک‌دست بهتر خود رو نشون میده.

با ویتامین جوانسازی پوست آشنا شویم

بسیاری از انسان‌ها کمبود ویتامین دارن. بعضی از کمبود ویتامین‌ها فقط با آزمایش قابل شناسایی هستن. قبل از مصرف هر کدام از ویتامین‌های گفته شده در این مقاله حتما با پزشک خود مشورت کنید.

ویتامین جوانسازی پوست ویتامین‌هایی شامل E، D، C، K و گروه های دیگری از ویتامین‌ها هست. موارد زیادی هستن که در داشتن پوستی سالم و شفاف به شما کمک میکنن. حذف کردن بعضی از عادات غلط و جایگزین کردن آن‌ها با عادت‌های درست تاثیر زیادی روی سلامت پوست و به طور کلی سیستم بدن شما داره.

بهترین ویتامین برای پوست

بهترین ویتامین برای پوست

ویتامین E:

ویتامین E تاثیر فوق‌العاده‌ای به روی پوست داره. بهترین ویتامین برای پوست و به عنوان عامل اساسی ضد پیری به حساب میاد. انسداد رادیکال‌های آزاد پوست یکی از عواقب اشعه بنفش بر پوسته. این انسداد و در واقع اشعه فرابنفش باعث چین و چروک پوست و هم‌چنین لکه و کک و مک میشه.

ویتامین E با خاصیت آنتی اکسیدانی خود تمام انسدادهای رادیکال‌های پوست رو باز میکنه. ویتامین E هم‌چنین کلاژن تولید میکنه. کلاژن یکی از عواملیه که باعث جوانسازی پوست میشه. خاصیت الاستیکی پوست رو حفظ میکنه و صافی و یکدستی پوست رو بالا میبرد.

برای درمان جای جوش و زخم هم از این ویتامین استفاده میکنن. به عنوان یک ویتامین جوانسازی پوست و در واقع بهترین ویتامین جوانسازی پوست عمل میکنه.

ویتامین E آنتی اکسیدانی بر پایه‌ی چربیه که یکی از نیازهای اساسی بدن ما محسوب میشه. البته نقش اصلی اون در بدن ما حفظ غشای سلول‌های بدنه. هم‌چنین برای سلامت قلب، اعصاب و ماهیچها هم نقش مهمی داره. این ویتامین در اغلب سبزیجات و میوها موجوده.

در واقع ویتامین E مایعی چسبناک و بی‌رنگ که پخش کردن اون به روی پوست به علت چسبندگی بیش‌ از حد کمی دشواره. این نوع ویتامین بسیار سریع به لایهای پوست نفوذ میکنه. به عنوان یک پاک‌کننده عالی  میشه از این ویتامین استفاده کنید.

ویتامین D:

این ویتامین یکی از بهترین ویتامین برای پوسته. و به عنوان ویتامین جوانسازی پوست به حساب میاد. نور آفتاب بهترین منبع ویتامین Dه و بدن ما این ویتامین رو از طریق پوست جذب میکنه. وقتی نور آفتاب به پوست انسان برخورد میکنه کلسترول موجود در پوست به ویتامین D تبدیل شده و وارد کبد و کلیه میشه.

سپس برای ساخت سلول‌های جدید به بقیه نقاط بدن فرستاده میشه. بعضی از بیماری‌ها پوستی مثل پسوریازیس با مصرف این نوع ویتامین درمان میشن. بر اساس نظریه پزشکان ویتامین D به مقدار 600 IU در طول روز باید به بدن یک فرد سالم دریافت بشه.

در صورتی که در افراد سالخورده و زنان باردار این مقدار بیش‌تره. در طول روز حدود 10 دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید و مواد خوراکی دارای ویتامین D مصرف رو کنید.

ویتامین C و K ویتامین جوانسازی پوست

ویتامین C:

این ویتامین آنتی اکسیدانی قویه. با خواص بیشماری که داره، بدون شک در جهت ویتامین جوانسازی پوست عمل میکنه. وظیفه‌ی کلاژن سازی به عهده‌ی ویتامین Cهستش. در نتیجه مقدار کافی اون در بدن باعث شادابی و نشاط پوست میشه.

این نوع ویتامین برای بدن بسیار مفید بوده برای به عقب انداختن علائم پیری و سلامت سیستم ایمنی بدن موثره. هم‌چنین به علت کلاژن سازی و جلوگیری از تخریب سلولی برای درمان جوش و زخم هم مناسبه. از این ویتامین برای کاهش عوارض خورشید بر پوست و کاهش چین و چروک هم استفاده میشه. اکثر مواد غذایی و میوها منبع این ماده‌ی مغذی هستن.

ویتامین K:

ویتامین K:

یکی دیگر از ویتامین‌هایی که سلامت و زیبایی رو برای پوست شما به ارمغان میآورند، ویتامین Kه. یکی از وظایف مهم این ویتامین در بدن انعقاد خون هستش. بنابراین برای درمان زخم بسیار مناسبه. برای داشتن پوستی سالم و شفاف به ویتامین k نیاز داریم.

این ویتامین در بهبود سیاهی دور چشم نقش موثری داره. بسیاری از میوها و سبزیجات حاوی ویتامین k هستن. اثر ویتامین K هنوز به عنوان یک ویتامین جوانسازی پوست مانند سایر ویتامین‌های گفته شده ثابت نشده، اما با این وجود مطمئنا برای پوست خوبه.

همه‌ی ویتامین‌ها برای بدن مفید و لازم هستن و باید به مقدار کافی به بدن وارد شوند. چون همانطور که کمبود ویتامین به بدن آسیب میرساند، بعضی از ویتامین‌ها اگه از مقدار لازم زیادتر در بدن باشند، خطرناکه.

ویتامین A برای پوست صورت

ویتامین های گروه A:

یکی از مواد مورد نیاز برای بدن ویتامین A هست. ویتامین A یا رتینول بهترین ویتامین برای پوسته و در درمان بیماری‌های پوستی شدید به کار میره.

عملکرد این ویتامین در بدن به روی سیستم کلی پوست بوده و در متعادل سازی سلول‌های پوستی نقش بسزایی دارن. ویتامین A بهترین ویتامین جوانسازی پوسته. غدد چربی موجود در لایه های پوست که علت اصلی جوش و آکنه از طریق این ویتامین کنترل میشه.

ویتامین A برای پوست صورت بسیار مفید بوده و پوست رو شفاف میکنه. علائم پیری با وجود مقدار کافی این ویتامین در بدن دیرتر خود رو نشون میدن و باعث بهبود چین و چروک میشه. برای تولید و بازسازی سلول‌های پوستی به عنوان آنتی اکسیدان عمل میکنه.

علت بسیاری از پوست‌های خشک کمبود ویتامین Aهست. این ویتامین برای درمان آفتاب سوختگی، آکنه، اگزما و غیره مورد استفاده قرار میگیره. در جگر، تخم مرغ، ماهی، لبنیات، میوها و سبزیجات این ویتامین یافت میشه.

علاوه بر ویتامین‌های گفته شده ویتامین‌های گروه B1، B2، B3، B5، B12 و امگا3 هم برای پوست بسیار مفید هستن. این مواد مغذی به عنوان ویتامین جوانسازی پوست در بدن نقش دارن.

ویتامین‌های گروه B:

بسیاری از ویتامین‌های موجود در این گروه برای پوست و زیبایی بسیار موثر هستن. این ویتامین‌ها خاصیت ارتجاعی پوست رو زیاد میکنن و با این روش برای پوست مناسب هستن. از این نوع ویتامین‌ها در اکثر کرم‌پودرها و لوازم آرایش وجود داره.

ویتامین B1:

باعث سهولت حرکت خون در رگ‌ها میشه و گردش خون رو زیاد میکنه. بنابراین پوست رو شفاف میکنه.

ویتامین B2:

برای جلوگیری و درمان آکنه بسیار مناسبه.

ویتامین B3:

نام دیگر این ویتامین نیاسینه. باعث درخشندگی و شفافیت پوسته. هم‌چنین از تورم و قرمزی پوست جلوگیری میکنه.

ویتامین B5:

این ویتامین چربی زیر پوست رو کنترل میکنه و از به وجود آمدن جوش‌های بزرگ جلوگیری میکنه. رطوبت پوست رو حفظ کرده و در جهت آبرسانی به پوست بسیار عملکرد خوبی داره.

ویتامین B12:

این ویتامین بیش‌تر برای مو مصرف میشه چون ساختمان مو از این نوع ویتامین تشکیل شده اما برای سلامت پوست هم بی اثر نیست.

امگا 3:

به عنوان یک اسید چرب برای بدن بسیار مفیده. امگا 3 درخشندگی خاصی به پوست و مو میبخشد. برای درمان و جلوگیری از تورم، اگزما و قرمزی پوست بسیار مناسبه. منبع غذایی این ماده ماهی هست.

برای جوانسازی پوست میتونیم از قرص ویتامین جوانسازی پوست و ماسک‌های موجود در بازار استفاده کنیم.

قرص ویتامین جوانسازی پوست صورت

بسیاری از مکمل‌ها با عنوان قرص ویتامین جوانسازی پوست صورت کارایی دارن. البته همه‌ی قرص‌های گفته شده رو باید به دستور یا مشورت پزشک مصرف کنید.

مکمل ویتامین D:

مکمل ویتامین D:

این مکمل یکی از اون مکمل‌هاییه که به همه پیشنهاد میشه. همان طور که قبلا گفتیم ویتامین D از ویتامین‌های مفید برای پوسته. علاوه بر تاثیر فوق‌العاده‌ای که به روی پوست و مو داره، برای سیستم ایمنی بدن، استخوان‌ها و متابولیسم بدن بسیار مفیده.

مکمل ویتامین C:

اگه پوستی بدون چین و چروک میخواید این قرص رو مصرف کنید. خاصیت آنتی اکسیدانی این قرص برای پوست شما مانند یک معجزه برخورد میکنه.

کلاژن:

کلاژن جز اجزای اصلی ساختار پوست بدنه. هر چقدر سن انسان بالاتر میره، تولید این ماده در بدن کم میشه. در اثر کمبود کلاژن پوست دارای چین و چروک میشه. مصرف این قرص کمبود کلاژن در بدن رو جبران کرده و پوست شما رو شاداب و صاف میکنه.

سنجد تلخ:

سنجد تلخ خاصیت آنتی اکسیدان داره. با مصرف این مکمل به پوست سالم و دلخواه خود میرسید. هم‌چنین برای کاهش استرس و افزایش مقاومت بدن هم موثره.

روغن ماهی:

این ماده حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هست. مصرف اون سبب افزایش سلامت پوست و مو شده و زیبایی اون رو زیاد میکنه. این مکمل برای سیستم قلب، مفاصل، سیستم بینایی، کاهش استرس و افزایش خلق و خو بسیار موثر و مفیده. امگا 3 به عنوان یک ماده مشخص در بدن تولید نمیشه و برای دریافت اسیدهای چرب امگا 3 باید مکمل‌های مربوط به اون رو مصرف کرد.

ان استیل سیستئین NAC:

این مکمل از نوع پیش ماده‌ی گلوتاتیون هست. یک آنتی اکسیدان بسیار قوی که به روی سلول‌های پوستی اثری فوق‌العاده داره و به عنوان قرص ویتامین جوانسازی پوست صورت تجویز میشه. از طریق تاثیر مثبتی که بر روند کبد فرد میذاره، پوست و خلق و خویی شاداب رو به فرد هدیه میده.

در ادامه به معرفی بهترین قرص ویتامین جوانسازی پوست صورت میپردازیم.

بهترین قرص ویتامین جوانسازی پوست صورت

قصد ما در این مقاله معرفی چند نمونه از بهترین‌های موجود در زمینه‌ی جوانسازی پوسته. با وجود این که هیچ دارو و قرصی معجزه نمیکنه اما میشهیم تاثیرات پیری رو به تاخیر بیندازیم.

البته استفاده از ضد آفتاب، کرم پودر حاوی ویتامین و اصل، مصرف میوهای دارای ویتامین برای جوانسازی پوست، چک کردن ویتامین‌های بدن و در صورت کمبود ویتامین برطرف کردن اون و استفاده از ماسک ویتامین جوانسازی پوست میتونه در داشتن پوستی یک‌دست و شفاف به شما کمک کند.

مکمل polypodium leucotomos:

این مکمل از سرخس آمریکایی گرفته شده که پوست رو از اشعه خورشید حفظ میکنه. بسیاری از چین و چروک‌های روی صورت بر اثر اشعه خورشید اتفاق میوفته. اگه جلوی این اشعها رو بگیریم میشهیم از وقوع چین و چروک جلوگیری کنیم. هم‌چنین برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست هم مفیده.

قرص ویتامین E:

قرص ویتامین E:

مصرف این ویتامین با توجه به تاثیر زیادی که به روی پوست داره، پیشنهاد خوبیه. ویتامین E همان‌طور که قبلا گفتیم از پوست در برابر کدر شدن و اسیب‌های پوستی محافظت میکنه. به عنوان آنتی اکسیدان برای پوست مفیده. علاوه بر پوست برای سیستم کلی بدن هم لازم هست.

گلوکوزامین:

بسیاری از چین و چروک‌های نازک پوست و خشکی اون رو برطرف میکنه. از طریق کلاژن سازی برای درمان زخم و التهابات مناسبه. این مکمل هم‌چنین هیدراتاسیون پوست رو درمان میکنه. مصرف 1500 میلی‌گرم در روز از این قرص پوست و موی شما رو شفاف و درخشون میکنه.

کوآنزیم Q10:

این ماده یک آنتی اکسیدان قویه. با خاصیتی که دراد برای تقویت لایهای پوستی و جلوگیری از آسیب‌های پوست موثره. مانند ویتامین E و C در بدن عمل میکنه. کوآنزیم برای درمان و جلوگیری از چین و چروک بسیار مفید و موثره.

میوهای دارای ویتامین برای جوانسازی پوست

میوهای دارای ویتامین E:

میوهایی مانند آووکادو، انبه، کیوی، بلک بری، انگور فرنگی سیاه، زیتون، زردآلو و تمشک حاوی ویتامین E هستن.

میوهای دارای ویتامین C:

مواد غذایی و میوهایی که دارای این ویتامین هستن، عبارتند از: همه‌ی میوهای جز دسته‌ی مرکبات، کیوی، طالبی، خربزه، نخود فرنگی، فلفل دلمه، آناناس، سیب‌زمینی، اسفناج، گوجه‌فرنگی، شلغم، کدو حلوایی، میوه‌ی گواوا، گل کلم، آویشن، کلم فندقی، برگ خردل، رزماری، کلم بروکلی، پاپایا، پیازچه، گرمک و انبه.

البته بهترین و شناخته‌ترین میوه حاوی ویتامین C پرتقاله.

میوهای حاوی ویتامین K

میوهای حاوی این نوع ویتامین میوهایی مثل آلو هست. البته مواد غذایی و سبزیجات دیگری مثل خیار و لبنیات هم دارای این ویتامین هستن. کلم بروکلی به عنوان سبزیجات غنی شده از ویتامین K هست. کاهو، ریحان، کلم بروکسل و پیاز بهاره یا پیازچه دارای ویتامین K هستن. البته تمام سبزیجات برگ سبز منبع این نوع ویتامین هستن.

میوهای حاوی ویتامین A:

میوهای خوشمزه‌ای وجود دارن که حاوی این نوع ویتامین هستن. انبه و گریپ فروت که هر کدام از این به راحتی میتونن در سالاد یا به صورت جداگانه مصرف بشن. هندوانه که حاوی مقدار زیادی ویتامین A هست. پاپایا که نوعی میوه‌ی استوایی و خوشمزه هست.

زردآلو و نارنگی و شلیل جز میوهای خوش خوراک و منبع این ویتامین هستن. طالبی دارای مقدار زیادی ویتامین Aه و برای بدن مفید هست. گواوا که نوعی میوه‌ی گرمسیری و حاوی مقادیر بالایی از این نوع ویتامینه. علاوه بر میوهای نام برده انواع سبزیجات و غذاها هم هستن که دارای ویتامین جوانسازی پوست هستن.

برای دریافت ویتامین D بهترین راه 10 دقیقه قرار گرفتن در معرض خورشید به صورت روزانه.

بهترین منابع برای ویتامین گروهای B پسته، حبوبات، لبنیاته. البته میوه‌‌ی دارای این نوع ویتامین آووکادوه که حاوی ویتامین B9 هست.

ماسک ویتامین جوانسازی پوست

استفاده از ماسک ویتامین جوانسازی پوست هم رو حل خوبی برای رسیدگی به پوسته. هر کدام از میوهای گفته شده رو میشه به صورت پوره در بیاورید و روی پوست خود قرار بدید.

هم‌چنین ترکیب چند میوه با هم برای پوست میشهد مفید باشد. البته ماسک‌ ویتامین جوانسازی پوست در بازار هم موجوده. بسیاری از این ماسک‌ها برای لایه برداری و آبرسانی به پوست کارایی دارن.

برای داشتن پوستی شفاف و سالم باید به طور مداوم به اون رسیدگی کنید. از ورزش و تغذیه سالم غافل نشوید و در کنار این دو حتما ویتامین بدن خود رو چک کنید. در صورت کمبود ویتامین اون رو سریعا برطرف کنید.

استفاده از لوازم آرایش اصل و مرغوب هم‌چنین استفاده از ماسک نکته‌ی مهمی در زیبایی پوست شما هست. مصرف ویتامین جوانسازی پوست به صورت قرص یا میوهای تازه سلامت پوست شما رو تضمین میکنه.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1.5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان