از بین بردن غبغب و روش های آن

از بین بردن غبغب و روش های آن

خانه / تازه های سلامت / از بین بردن غبغب و روش های آن

از بین بردن غبغب راهکارهای زیادی دارد. چربی جمع شده در زیر چانه و روی گردن که غبغب نامیده می‌شود سن افراد را بالاتر نشان داده و از داشتن چهره‌ی زیبا جلوگیری می‌کند. از بین بردن غبغب به این دلیل که زیبایی چهره را در پی دارد دغدغه‌ی افرادی است که از وجود این معضل در چهره خود ناراضی هستند. از بین بردن غبغب با روش‌های خانگی و سنتی نیز به جز موارد پزشکی امکان‌پذیر است. جراحی غبغب، رفع غبغب با متدهای جدیدی مثل رفع غبغب با نخ یا لیفت با نخ غبغب نیز از جمله راهکارهای از بین بردن غبغب در حوزه پزشکی می‌باشند.

از بین بردن غبغب با تمرین‌های ورزشی در خانه

از بین بردن غبغب از طریق ورزش به صبر و حوصله نیازمند است. از بین بردن غبغب به روش خانگی مثل درمان‌های رفع غبغب در یک جلسه نزد متخصص زیبایی نمی‌باشد. برای از بین بردن غبغب در خانه باید وقت گذاشته و با پشتکار نتیجه مطلوب را برای خود ایجاد کرد. افرادی که ترس از جراحی و روش‌های مختلف پزشکی دارند می‌توانند برای رفع غبغب خود از روش‌های ورزشی در خانه استفاده نمایند. رفع غبغب بهترین راه زیبایی میباشد که امروزه مورد استفاده قرار میگیرد.

ابتدا توپی با قطر 25 سانتی‌متر تهیه کنید. این توپ را زیر چانه خود قرار داده و با فشار به گردن و زیر چانه سعی در نگه داشتن توپ کنید. با دو دست نیز می‌توانید از دو طرف توپ را نگه داشته تا چانه و گردن بتوانند فشار بیشتری به توپ برای از بین بردن غبغب وارد نمایند. سعی کنید فشار بیشتر از سوی چانه به توپ وارد شود. این تمرین را سه مرتبه در شبانه‌روز و در هر مرتبه 25 بار تکرار نمایید تا از بین بردن غبغب در خانه را به خودتان هدیه دهید. جراحی غبغب نیز از جمله روش های رفع غبغب میباشد.

در این حرکت ابتدا بر روی یک صندلی که تکیه‌گاه کوتاهی دارد صاف بنشینید. سپس سر را به عقب برده به طوری که بتوانید سقف را نگاه کنید. سپس زبان خود را به سقف دهانتان فشار دهید. این حرکت را 10 تا 15 مرتبه در روز انجام دهید. در هر مرتبه که این تمرین را انجام می‌دهید حالت سر و زبان را بین 5 تا 10 ثانیه نگاه داشته و سپس پایین بیاورید و بعد از 3 ثانیه دوباره تمرین را برای از بین بردن غبغب خود انجام دهید. مشخصات و روش دستگاه رفع غبغب در این مقاله نوشته شده است.

در این حرکت تمرینی می‌بایست زبان را از دهان بیرون بیاورید. این کار را جوری انجام دهید که کشش زبان را حس کنید. حال سعی کنید نوک زبان را به سمت نوک بینی خود بره و آن را لمس نمایید. در واقع شما نمی‌توانید نوک بینی را با زبان لمس کنید اما این حرکت کششی به مرور زمان باعث از بین بردن غبغب شما خواهد شد. برای انجام این ورزش 10 ثانیه در هر بار صبر کرده و سپس زبان را به داخل دهان ببرید و 10 مرتبه این تمرین را در روز انجام دهید. رفع غبغب به روش سنتی نیز انجام میپذیرد.

در حالت نشسته سر را به سمت عقب ببرید به طوری که نگاه به سقف باشد. در این حالت فک پایین خود را به سمت جلو بیاورید. تغییر حالت فک تا حدی باشد که کشش را در زیر چانه و گردن احساس کنید. این حالت را 10 ثانیه حفظ نمایید و سپس به حالت عادی بازگردید. برای از بین بردن غبغب می‌توانید این ورزش را 15 مرتبه در روز انجام دهید. تزریق ژل و بوتاکس برای زیبایی موثر است.

بر روی یک تخت دراز بکشید و سر را از لبه تخت آویزان نمایید. در این حالت 15 ثانیه بمانید و ده بار این کار را در طول روز و ساعت‌های استراحت و بیکاری انجام دهید. بعد از مدت زمان 1 ماه شاهد تغییرات برای از بین بردن غبغب خود خواهید بود.

رفع غبغب
رفع غبغب با ماساژ

توصیه‌های کلی در خانه برای از بین بردن غبغب

به طور کلی همیشه صاف بنشینید و در هنگام راه رفتن سر خود را بالا بگیرید.

ماساژ غبغب در خانه با استفاده از موادی مثل روغن جوانه گندم، گلیسیرین، کره کاکائو و … را برای از بین بردن غبغب فراموش نکنید.  فرم دهی بینی بدون جراحی بسیار پرطرفدار است.

آدامس بجوید. جویدن آدامس بدون شیرینی تمرین راحتی برای حرکت دادن فک و چانه است که از بین بردن غبغب را به همراه دارد.

از بین بردن غبغب با تغذیه سالم و برنامه رژیم درمانی مناسب

همه ما می‌دانیم که یکی از دلایل به وجود آمدن غبغب چاقی و اضافه‌وزن است. علاوه بر بالا رفتن سن، ژنتیک و فرم ارثی صورت و گردن وزن زیاد باعث بروز غبغب می‌شود. از بین بردن غبغب اگر همراه با برنامه غذایی و توصیه‌های خوراک سلامت در کنار تمرین‌های ورزشی باشد، بازدهی بیشتر و تأثیر سریع‌تری بر روی فرد خواهد داشت.

وعده‌های غذایی خود را به سبزیجات و میوه‌ها تغییر دهید. افزایش سبزی و میوه به برنامه غذایی روزانه علاوه بر کاهش وزن، تناسب‌اندام، از بین بردن غبغب، بهبود کارایی دستگاه گوارش و … به سلامت جسم نیز کمک بسیاری می‌کند.

کنسروها، مواد غذایی فرآوری شده و … را از برنامه غذایی خود حذف کرده تا کاهش وزن و از بین بردن غبغب همراه با یکدیگر باشد.

مواد غذایی سرخ شده را در برنامه خوراک خود کاهش دهید.

از لبنیات کم‌چرب و طبیعی استفاده نمایید.

پزشکان متخصص کلینیک زیبایی آرمان الهیه با علاوه بر انجام کلیه خدمات زیبایی مثل رفع غبغب در یک جلسه به شما توصیه می‌کند اگر برای از بین بردن غبغب در خانه تلاش می‌کنید ابتدا با ورزش و رژیم درمانی مناسب سعی در کاهش وزن خود داشته باشید. کاهش وزن علاوه بر تناسب‌اندام در همه افراد، می‌تواند خطر ابتلا به دیابت، فشار خون، سکته قلبی، سرطان و … را در بدن کاهش دهد.

روش‌های پزشکی برای از بین بردن غبغب

از بین بردن غبغب در کلینیک زیبایی آرمان الهیه به راحتی از راه‌های درمانی پزشکی با استفاده از متد نوین و به روز در دنیا نیز انجام می‌شود. از جمله این راه‌ها می‌توان لیفت با نخ، لیفت گردن، جراحی غبغب، لیپوساکشن غبغب، لیپوماتیک، آراف و … را نام برد. در اینجا عوارض جانبی روش‌های مذکور را بررسی می‌نماییم.

عوارض جانبی از بین بردن غبغب با لیپولیز: لیپولیز برای از بین بردن غبغب با از بین بردن چربی زیر پوست حجم آن را کاهش می‌دهد اما باید بدانید که پوست اضافی در این حالت باقی می‌ماند. بعد از لیپولیز بروز درد، ورم و کبودی ناچیز و کمی امکان‌پذیر است و بر روی گردن مشاهده می‌شود.

از بین بردن غبغب
جراحی غبغب

در روش مزوتراپی یا تزریق برای از بین بردن غبغب باید به محل تزریق دقت فراوانی داشت. اگر در این روش برای از بین بردن غبغب از سوی پزشک متخصص اشتباهی رخ دهد به اعصاب این ناحیه از بدن را آسیب وارد می‌شود. در صورت انجام روش مزوتراپی برای از بین بردن غبغب به روش صحیح بعد از آن شاهد قرمزی و بی‌حسی پوست و درد و ورم کمی خواهیم بود.

برای از بین بردن غبغب با روش لیفت با نخ نمی‌توان عارضه خاصی را نام برد. لیفت با نخ از روش‌هایی است که زمان بسیار کمی برای انجام آن صرف می‌شود و تنها کافیست بعد از انجام این روش برای از بین بردن غبغب تا 3 روز از گردنبند طبی استفاده شود.

برای انتخاب انواع روش‌های پزشکی که از بین بردن غبغب را حاصل می‌شوند باید به پزشک مراجعه کنید تا با تشخیص و تجویز متخصص راه برتر برای از بین بردن غبغب را برگزینید. با توجه به اینکه فرم غبغب واقعی یا کاذب است(برخی افراد چانه کوچکی دارند که با سایز و فرم صورت تناسب و هماهنگی نداشته و به ظاهر گمان می‌کنند که غبغب دارند)، ژنتیکی و ارثی است یا بر اثر چاقی به وجود آمده متخصص برای شما درمانی را خواهد داشت. اما قبل از مراجعه به کلینیک‌های زیبایی می‌توانید یک ماه به طور مداوم تمرین‌های ورزشی را که گفته شد انجام داده و در صورتی که از بین بردن غبغب را در پی نداشت به متخصص زیبایی مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان