تزریق هم زمان ژل و بوتاکس

تزریق هم زمان ژل و بوتاکس

خانه / تازه های سلامت / تزریق هم زمان ژل و بوتاکس

روزانه تعداد کثیری از متقاضیان به کلینیک‌های پوست و زیبایی مراجعه می‌کنند تا برای جوانی و افزایش زیبایی تزریق همزمان ژل یا بوتاکس داشته باشند. اما اینکه تزریق ژل یا تزریق بوتاکس برایشان مفید واقع شود را نمی‌دانند. کلینیک‌های زیبایی فراوانی در سراسر دنیا به تزریق می‌پردازند. برندهای مختلفی که برای تزریق  استفاده می‌شود باید مورد تأیید سازمان‌های معتبری غذا و دارو مثل FDA آمریکا باشد. تزریق می‌تواند تغییرات شگفت‌انگیزی را در چهره فرد مراجعه‌کننده به وجود آورد. به طور کلی تزریق ژل و بوتاکس برای درمان‌های زیبایی استفاده نمی‌شود. از تزریق بوتاکس برای رفع سردردهای میگرنی، از بین بردن تعریق زیاد در نواحی دست‌ها، پشت لب، زیر بغل ، رفع انحراف چشم در برخی از موارد خاص و … نیز استفاده می‌گردد. امروزه بسیاری از افراد با تزریق چهره خود را جوان و شاداب کرده و از تمامی چین و چروک‌های به وجود آمده رهایی می‌یابند.  افزایش سن می‌تواند تغییرات زیادی را در چهره ایجاد کند اما با پیشرفت علم پزشکی می‌توان روند تأثیر این تغییرات را در چهره افراد کند کرد و علایم پیری را در صورت کاهش داد.

حال در بسیاری از مراجعه‌کنندگان به تشخیص پزشک تزریق همزمان ژل و بوتاکس انجام می‌شود. در این مطلب موارد زیر را بررسی می‌کنیم:

تزریق همزمان ژل و بوتاکس امکان‌پذیر است؟

آیا تزریق همزمان ژل و بوتاکس مفید است یا مضراتی هم دارد؟

تزریق همزمان ژل و بوتاکس

کاربردهای تزریق همزمان ژل و بوتاکس

تزریق بوتاکس با از کار انداختن عضله می‌تواند برای افرادی که هنوز علایم پیری در آن‌ها تشدید نشده است بسیار مفید واقع گردد. تزریق بوتاکس به افراد کمک می‌کند تا حرکات عضلات مختلف صورت را از بین ببرند و چروک‌های ریز و سطحی را صاف کنند. تزریق بوتاکس برای شیارهای سطحی بسیار مفید واقع‌شده و از بروز چروک‌های دیگر جلوگیری می‌کند. افرادی که در سنین کمتری هستند با تزریق بوتاکس از بروز هرگونه چین و چروک  بر روی پوست خود پیشگیری می‌کنند. در این بین برخی از شیارها و چروک‌ها در سنین بالاتر وجود دارد که عمق بیشتری یافته و پوست را اصطلاحاً شکسته است. چنین شیارهایی با تزریق بوتاکس رفع نمی‌گردند. برای از بین بردن این‌گونه علائم افزایش سن باید از تزریق ژل استفاده نمود. با تزریق ژل فضای خالی زیر پوست پر شده و تاشدگی پوست را صاف می‌کند. بدین ترتیب حتی شیارهای عمیق مثل خط اخم در برخی افراد که سال‌هاست با آن‌ها همراه است از بین رفته و رفع می‌گردد.

ماندگاری تزریق ژل و بوتاکس به صورت موقتی است و در فواصل زمانی معین باید مجدد آن‌ها را شارژ نمود. انواع ژل و بوتاکسی که برای افراد مختلف تزریق می‌شود در فواصل بین 6 ماه تا 2 سال جذب و دفع می‌گردند. تأثیرات تزریق ژل از بوتاکس ماندگاری بیشتری دارد. افرادی که دارای ماهیچه‌های مقاوم‌تری هستند و حرکات بیشتری در صورت خود دارند، تأثیر تزریق ژل و بوتاکس را زودتر از دست می‌دهند.

چه افرادی تزریق همزمان ژل و بوتاکس را میتوانند انجام دهند؟

تزریق همزمان ژل و بوتاکس توسط بسیاری از پزشکان برای برخی از افراد انجام می‌شود. زمانی که افراد با شیارهای زیادتر و چین و چروک‌های بیشتری به یک متخصص زیبایی مراجعه می‌کنند او به فکر تزریق همزمان ژل و بوتاکس میافتد. ابتدا با تزریق بوتاکس حرکات عضله از بین رفته و چروک‌های ریز و سطحی باز می‌شوند، سپس با تزریق ژل فرورفتگی‌های صورت پر می‌شود. در این صورت که تزریق همزمان ژل و بوتاکس انجام می‌شود با فلج شدن عضله دیگر حرکتی بر روی آن بخش از صورت رخ نمی‌دهد. به همین علت تأثیرات ژل یا فیلر تزریق شده افزایش پیدا می‌کند. تزریق همزمان ژل و بوتاکس نه تنها ضرری برای فرد مراجعه‌کننده ندارد بلکه اثرات مثبتی را برای او رقم میزند. تزریق همزمان ژل و بوتاکس ماندگاری و دوام این درمان را افزایش داده و اثر آن را به حداقل ده ماه می‌رساند. همچنین تزریق همزمان ژل و بوتاکس یک روش کامل بوده تا چهره فرد را جوان و زیبا سازد. ژل‌های تزریق شده از جنس اسید هیالورونیک بوده که با بدن انسان سازگاری کامل داشته و به طور طبیعی نیز در زیر پوست انسان یافت می‌شود. این ژل‌ها بعد از مدت‌زمانی که به آناتومی بدن افراد، عادات غذایی، عادات خوابیدن و ورزش کردن بستگی دارد جذب شده و دفع می‌گردند. با جذب ژل‌های تزریقی از جنس اسید هیالورونیک پوست، آب جذب کرده و سبب کلاژن سازی طبیعی می‌گردد. کلاژن سازی طبیعی در زیر پوست، شادابی و جوانی پوست را برای فرد به همراه دارد.

تزریق همزمان ژل و بوتاکس یک نوع روش ترکیبی برای زیبایی بیشتر بوده که دوام و ماندگاری اثر این نوع درمان را نیز افزایش داده است.

زمانی که فردی دارای شیارهای عمیق در صورت است و فقط به تزریق ژل یا فیلر اکتفا می‌کند ابتدا چین و چروک‌ها باز می‌گردد. اما به دلیل حرکات عضلات مختلف صورت در مدت زمان کمتری این ژل جذب شده و از بین می‌رود. به همین علت تزریق همزمان ژل و بوتاکس مکمل بسیار خوبی برای متقاضیان جوانی و زیبایی است.

تزریق ژل و بوتاکس

تزریق همزمان ژل و بوتاکس برای چه مواردی استفاده میشود؟

از تزریق همزمان ژل و بوتاکس برای رفع خطوط پیشانی، خطوط دور لب، خط خنده، خط اخم و … استفاده می‌شود.

رفع چین و چروک اطراف لب‌ها نیز با تزریق همزمان ژل و بوتاکس امکان‌پذیر است.ماهیچه‌های نواحی دهان به نسبت سایر بخش‌های صورت حرکات و فعالیت بیشتری دارند از این رو ژل تزریق شده در این ناحیه سریع‌تر تجزیه شده و از بین می‌رود. برای رفع خط خنده تزریق بوتاکس به طور معمول پیشنهاد نمی‌شود. اما برای درمان چروک‌های این بخش از صورت معمولاً پزشکان مقدار جزئی بوتاکس را رقیق نموده و همزمان با ژل برای این ناحیه تزریق می‌کنند. این روش از تزریق همزمان ژل و بوتاکس برای لب و اطراف دهان درمان بسیار مناسب و مؤثری است که فقط با تشخیص پزشک و توسط متخصص این کار باید انجام شود. به طور کلی تزریق انواع بوتاکس و ژل برای هر ناحیه و هر نوع درمانی فقط باید در مجموعه‌های زیبایی معتبر و توسط پزشکان انجام شود. افرادی که در مراکزی مثل آرایشگاه‌ها یا استخرها و باشگاه‌های ورزشی به تزریق ژل یا بوتاکس و حتی هر دو می‌پردازند باعث ایجاد خطرات زیادی در فرد متقاضی می‌شوند. تزریق ژل و بوتاکس یک کار کاملاً پزشکی است که نیاز به علم و آگاهی یک متخصص پوست یا زیبایی دارد تا تمامی جنبه‌های انجام این کار را در زمان تزریق در نظر بگیرد.

برای برخی از نوازندگان سازهای بادی که موجب حرکات زیاد ماهیچه‌های دهانی می‌شود فقط تزریق ژل به صورت تکی توصیه شده که باز هم پزشک می‌تواند با تشخیص خود این کار را به انجام رساند.

ممکن است برخی افراد تزریق همزمان ژل و بوتاکس به خاطر بالا رفتن هزینه انتخاب نکنند. اما باید این موضوع را در نظر داشت که هرچند تزریق همزمان ژل و بوتاکس و انتخاب این نوع درمان برای زیبایی در یک زمان هزینه را افزایش دهد اما به دلیل افزایش ماندگاری اثر این روش می‌تواند در نتیجه مقرون به صرفه واقع شود.

تزریق ژل کاربردهای زیادی علاوه بر پر کردن شیارها و چین و چروک‌ها را دارد. امروزه از تزریق ژل برای حجیم نمودن و فرم دادن لب‌ها، زاویه سازی برای صورت، حجیم کردن گونه و چانه و … نیز استفاده می‌شود. ماندگاری تزریق ژل در این نواحی برای فرم دادن و افزایش حجم با تأثیرات ژل برای رفع خطوط کمی متفاوت بوده که در مطالب مربوط به تزریق ژل لب، تزریق ژل زیر چشم و … توضیحات کامل داده شده است.

نتیجه‌گیری:

با توجه به توضیحات داده شده دریافتیم که تزریق همزمان ژل و بوتاکس می‌تواند با تشخیص پزشک برای افرادی که به آن نیاز دارند مفید واقع‌شده و تأثیرات زیادی داشته باشد. کلینیک زیبایی آرمان الهیه از جمله مراکز معتبری است که با کادر پزشکی قوی در این سال‌ها به ارائه انواع خدمات زیبایی مثل تزریق ژل و بوتاکس پرداخته است. با مراجعه به این مرکز زیبایی بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توان از بهترین و برترین برندهای روز دنیا برای انواع زل و بوتاکس استفاده نمود و زیبایی را چندین برابر کرد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان